Over ons

Over Us Wurk

Mensen aan werk en opdrachtgevers aan personeel helpen, dat is het doel van Us Wurk. Hierbij zoeken wij absoluut naar een win-win-win-situatie. We vinden het belangrijk dat iedereen tevreden is met de samenwerking, niet voor niets onze slogan: werken doe je samen!

  • 2007 Oprichting Us Wurk

  • 2015 Us Wurk actief in de Bouw

  • 2016 Us Wurk wordt NBBU-lid

  • 2016 Us Wurk lanceert nieuwe website

  • 2020 Us Wurk verhuist naar De Marne 119, Bolsward

NBBU gecertificeerd

Us Wurk is lid van de brancheorganisatie NBBU, Nederlandse Bond voor Bemiddelings en Uitzendondernemingen. De NBBU is de belangenbehartiger van 1.000 intermediairs op de arbeidsmarkt. Het lidmaatschap van de NBBU is een kwaliteitswaarborg voor goed ondernemerschap. Lees meer..



Ons team

Jaap Leiker

Directeur-eigenaar

+31 6 21 71 36 34


Een kruiwagen, dat is wat mensen nodig hebben om weer actief deel te nemen aan de ''werkende maatschappij''. Zelf werd ik op jonge leven geconfronteerd met een periode van arbeidsongeschiktheid. Dankzij de landelijke uitzendorganisatie Start People heb ik de kans gekregen om een carrière op te bouwen in de uitzendbranche.

Inmiddels ben ik zelf 10 jaar directeur-eigenaar van Us Wurk en dagelijks met mijn team bezig werkzoekenden en opdrachtgevers met elkaar te verbinden. Bij Us Wurk proberen wij ook extra ondersteuning te geven aan werkzoekenden die het minder makkelijk vinden om een passende baan te vinden. Mijn motto, uitzenden is emotie omdat emoties bij het leven horen en ik altijd uit ga van mijn gevoel en intuïtie.

Uitzenden is emotie

Johannes Veenema

Accountmanager Techniek, Bouw en Schilders

+316 10 04 29 90


Na de studie P&O heb ik gekozen voor het dynamische vak in de uitzendbranche. Dat is inmiddels alweer 13 jaar geleden. Nog steeds werk ik graag in het uitzenden. Uitzendkrachten voorzien van die ene leuke baan en opdrachtgevers voorzien van goede kandidaten.

Vooral het persoonlijke contact vind ik belangrijk. Wie is de persoon achter de CV en wat vind de opdrachtgever belangrijk? Vaak zijn dit de kleine dingen die een CV meerdere malen kunnen versterken. De opmaat naar een goede match!

Ook een reis van 1000 mijl begint met een eerste stap

Peter Jousma

Accountmanager

+31 640 188 825


Via mijn opleiding Toegepaste Psychologie ben ik in de uitzendwereld terecht gekomen. Inmiddels ben ik afgestudeerd als toegepast psycholoog en twee jaar werkzaam in de uitzendbranche. Wat ik leuk vind aan dit werk is dat ik dagelijks contact heb met zowel opdrachtgevers als uitzendkrachten.

Door goed te luisteren naar de behoeften van beide partijen kun je uiteindelijk tot de beste match komen. Hierbij is een open communicatie erg belangrijk. Ik ben van mening dat ieder mens kwaliteiten bezit die in een juiste omgeving van meerwaarde kunnen zijn.

Everyone is a genius but if you judge a fish by it’s ability to climb a tree, it will live it’s whole life believing it is stupid

Magiel Nsilu

Junior Accountmanager

+31 515 57 75 44


Na 7 jaar horeca ervaring besloot ik te gaan zoeken naar een nieuwe uitdaging. Met mensen werken en bezig zijn vind ik persoonlijk het mooiste wat er is. Sinds kort intercedent in opleiding bij Us wurk en het bevalt me heel goed. Het geeft een enorm voldaan gevoel als je mensen aan een baan kan helpen. Op het moment dat je dan ook nog de vraag van de opdrachtgever weet te vertalen door een perfecte match dan is mijn doel behaald.

Als intercedent van Us wurk zoek je naar de beste combinatie tussen opdrachtgever en uitzendkracht. Ook het zoeken naar nieuwe werkgevers en werkzoekenden hoort bij deze functie. Met beide partijen blijven we in contact zodat we weten hoe het proces verloopt. Door de vele persoonlijke gesprekken die je voert met je kandidaat bouw je een band op en raak je nog meer betrokken. Ondertussen leer ik de kneepjes van het vak en ben ik benieuwd naar wat er nog meer komen gaat.

The only impossible journey is the one you never begin

Marjolein Leiker

Financiële administratie

+31 515 57 75 44


Binnen Us Wurk ben ik verantwoordelijk voor de financiële administratie en ondersteun ik op diverse vlakken. Bij de financiën kun je denken aan de inkoop- en verkoopfacturen, BTW- en loonaangifte, pensioenaangiftes en alles wat daarbij komt kijken! Daarnaast werk ik regelmatig plannen uit, zoals bijvoorbeeld het Anti-discriminatieplan en het AVG-protocol (privacy-wetgeving).

Verder ondersteun ik bij de marketing/PR waar nodig en werk ik diverse documenten/brieven uit zoals bijvoorbeeld de arbeidsovereenkomsten. Persoonlijk vind ik juist deze afwisseling erg fijn! Zoals ik zelf zeg; '' Ik bemoei me graag overal mee''.
Je krijgt vaak geen spijt van dingen die je hebt gedaan maar wel van dingen die je niet hebt gedaan

Esther Koenen

Personeelsadministratie

+31 515 57 75 44


Ervaring opdoen in de praktijk, dat is voor mij belangrijk. Toen ik in 2011 begon bij Us Wurk was ik enigszins onbekend in de uitzendbranche. Inmiddels heb ik veel ervaring opgedaan en gemerkt dat de personeelsadministratie goed bij mij past.

De personeelsadministratie binnen een uitzendorganisatie is een ruim begrip; van contracten, pensioenen en dossiers tot ziekmeldingen en cao-regelingen. Ik zorg dat de plaatsingen in orde komen zodat een uitzendkracht zonder problemen kan starten. Mijn perfectionisme komt hierbij goed van pas, ik hou ervan als dingen goed geregeld zijn!

Leer niet om te werken maar werk om te leren